Main > People > Researchers > Kupriyanov Roman
Kupriyanov Roman
I was born in a family of doctors in the village of Pestretsy on the 11th of November 1974. My parents moved to Kazan in 1985. I finished secondary school № 77 in Kazan with a silver medal in 1991. The same year, I entered Kazan State Technological University (KSTU) on the specialty of chemical technology of high-molecular compounds. I graduated from the University in 1997. At the same time, I studied at the Faculty of additional education of KSTU on specialty «Psychology». I was a post- graduate student at the specialty 19.00.05 «Social psychology» in 1997 - 2000. I defended the thesis on «Socio-psychological mechanisms of conflict in the dyad teacher-student of a university» in 2000. I worked as an assistant lecturer at the department of Clinical and general psychology at Kazan State Medical University from 1998 to 2001. From 2001 to the present time, I am an assistant-professor at the Chair of Social work, psychology and pedagogics at Kazan National Research Technological University.
№ | Title | Year | Journal name and number, publication date | Impact factor of the journal | Journal is included in |
1 | Стресс и аллостаз: проблемы, перспективы и взаимосвязь | 2014 | Журнал высшей нервной деятельности им. И.П. Павлова. - 2014. - Т. 64. - № 1. | 0.213 | Web of science, RISC |
2 | Профессиональная деформация личности социального работника | 2014 | Акмеология. - 2014. - № 3 (51). - С. 66-74. | 0,175 | RISC |
3 | The Main Directions of International Educational Integration: Potential Benefits and Risks of Reforming Professional Education | 2015 | Review of European Studies, 7 (3): 305-312 | 0.228 | Scopus |
4 | The Eustress Concept: Problems and Outlooks | 2014 | World Journal of Medical Sciences. - 2014. - №11(2): P.179-185. | 0.207 | Scopus |
5 | Развитие личности учащегося в процессе занятий интеллектуальными вида-ми спорта | 2015 | Казанская наука. 2015. № 3. С. 141-144. | 0,060 | RISC |
6 | Болонский процесс в России: специфика и сложности реализации | 2014 | Вестник Казанского технологического университета / КНИТУ. Казань, 2014. Т. 17, №20. – С. 412 – 417 | 0,089 | RISC |
7 | Результаты и проблемы реализации болонского соглашения в российской системе высшего профессионального образования | 2014 | Вестник Казанского технологического университета / КНИТУ. Казань, 2014. Т. 17, №17. – С. 284 – 288 | 0,089 | RISC |
8 | Влияние глобальных тенденций в области развития высшего образования на процесс подготовки социальных работников в России | 2014 | Вестник Казанского технологического университета / КНИТУ. Казань, 2014. Т. 17, №9. – С. 349 – 356. | 0,089 | RISC |
9 | Developing Double Degree bilingual Master's program “social work in industry | 2013 | Interactive Collaborative Learning (ICL), 2013 Interna-tional Conference, pp.633-635, 25-27 Sept. 2013, doi: 10.1109/ICL.2013.6644669 | - | Scopus |
10 | Становление социальной работы в Испании и России: сравнительный анализ | 2013 | Вестник Казанского технологического университета / КНИТУ. Казань, 2013. №4. – С. 367 – 373. | 0,089 | RISC |
11 | Функциональный подход к многоуровневой подготовке работников социальной сферы | 2012 | Вестник Казанского технологического университета / КНИТУ. Казань, 2012. №14. – С. 220 – 224. | 0,089 | RISC |
12 | Функциональный подход к подготовке специалистов междисциплинарных профессий (на примере нанотехнологов и социальных работников) | 2011 | Вестник Казанского технологического университета / КНИТУ. Казань, 2011. №15. – 315 - 319 | 0,089 | RISC |
13 | К вопросу о подготовке социальных работников разного уровня | 2010 | Вестник Казанского технологического университета / КГТУ. Казань, 2010. №3. – 110 - 115 | 0,089 | RISC |